måndag 27 april 2009

Har precis tagit ett enormt vuxet steg i mitt nyligen myndiga liv, jag har nämligen deklarerat för första gången på 18,5 år. Tufft. Mamma lackade typ direkt eftersom hon skulle visa men inte fick röra min dator, så vi har vell haft en liten sammandrabbning här men nu är det klart. Yeey. Känns bra, får tillbaka typ 800 kr vilket gör mig oerhört glad. (Y) gillar.

kom på att jag glömt nämna the big deal idag. Förutom att det är kulturvecka (WOHO!) så har ja, som aldrig kan få en HELT perfekt dag, vart hos vår kära syo på Bäckängsgymnasiet. Suck. Jag har råkat prioritera fel på mina val till högskolan och nu är det typ kris. Trodde blint på att man kunde latcha och hoppa lite hur man ville bland de utbildningar man sökt och att rankningen inte spelar en jättestor roll, men ack va fel man kan ha. Det har nämligen visat sig att jag kommer in på typ alla utbildningar jag sökt om man ser till betygen, men det är bara den första uppifrån som räknas och när jag väl kommit in på den försvinner alla de andra valen. Bör tilläggas att ja va lack på mamma när jag skulle välja för att hon sagt att ja kanske behöver betala för att bo hemma till hösten (fortfarande sur btw) så jag har helt enkelt valt 6 utbildningar på olika ställen i landet när jag egentligen vill stanna här i Borås (rankat nr 7..). Bah.

Så som sagt, har vart hos syo för att eventuellt kunna rätta till dethär lilla snedsteget och det gick som det gick. Jag lämnade hennes kontor i tron om att ja får söka in till våren ist för enligt henne är det helt 100 procentigt kört. Åh. Alternativet är typ att börja i Stockholm å sedan försöka komma in på reserv i Borås, men då kan man vell lika gärna stanna där uppe? Eller? Ja vettefan vart mitt liv är på väg, men känns lite som att det blir McD Ryavallen för ja har inte nerver att flytta till huvudstaden för tillfället. Pallar icke sa nicke.

Pusshaj leverpastaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar