tisdag 28 april 2009

Kulturvecka, dag 2.

fick en flying start på min tisdag må ja säga. Vaknade första gången kl 06.30 av att das Wecker ringde, la mig på andra örat och vaknade inte förrän kl 10.00 igen av att jag får sms från Åkerlund som undrar vart fasen ja håller hus. Tur att det är Kulturvecka å ingen bryr sig iaf.

Befann mig på skolan runt tolvsnåret och hade inget annat mellan öronen än såpabandyn, k-veckans höjdpunkt. Va pepp som aldrig förr. Mötte upp med Linnea å Malin och tog på oss våra sjukt snygga kreationer (sopsäckar och pannband) och sedan gav vi oss av uppåt idrottsplanen där vi fångade och dekorerade Sophie med. Vi var första lag ut och skulle möta "smurfarna". "Smurfarna" klarade dock inte pressen och dök aldrig upp så vi vann utan att slå ett enda skott, de va najs. (Skulle sjklart vunnit ändå, men men.) Detta innebär att vi gått vidare till åttondelsfinal imån. Kommer ta dom SÅDEEETSÅÅ!

Nu sitt jag här och taggar inför klassfest på Almenäs och sedan Bäckängfest på Rya Åsar. Har inhandlat en pastasallad eftersom ja e sjukt trött på korv och snart hoppas ja på att jag och wrood får tag på nån av våra kompisar så vi kan fixa lite sprajt med. Planen är att vi sedan ska sova i FBIs tält utanför skolan för att inte missa Gökottan imånbitti vid halv 6, samt Venus frukost. Kommer må skitbra och onsdagens tema "schletet" kommer ju knappast bli något problem.

Men aja, nu ska ja packa sovsäck, såpabandy-outfitten, schletna kläder och pastasallad så på återseende!


..Btw, lev väl och ta vara på naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar