onsdag 12 maj 2010

family values

Fick ett brev från Djurens Rätt för någon dag sedan, "tack för ditt engagemang i Djurens Rätt! Som medlem får du... bla bla bla" Kollade på brevet, vars adress var skrivet för hand och dessutom fel. Vet ju att jag själv kan min adress utantill, även på fyllan, och att det med all garanti inte är jag som anmält mig till detta. Visade brevet för pappa: "Garanterat farmor"

Farmor. Klart det är farmor. Som fortfarande håller på att argumentera om att jag vill bli veterinär och inget annat. Trots att jag sitter bredvid och försöker förklara att jag är sugen på sjuksköterska och att jag lade ner veterinärsplanen 1999, samtidigt som jag fattade att man kunde ha en egen åsikt.
Farmor som köpte en minigris till mig när jag ville ha en hund, utan att fråga mamma och pappa om lov. Bör tilläggas att hon inte riktigt fick igenom planen heller, men ändå.
Farmor som gett mer mat till hundarna än till farfar och dessutom kommit undan med det i minst 20 år.
Farmor som anser att ett liv utan socker är ett farligt liv och att man därför bör fika MINST varannan timme för att hålla sig kry.
Farmor som är hobbyvegetarian och blånekar existensen av kött i hennes pannor så fort min hippiefaster är här på besök. (stackars farfar)
Farmor som anmäler sitt barnbarn till Djurens Rätt, och förmodligen också betalar in dennes medlemsavgift.
(och farmor som dessutom inte kan sin egne sons adress)

Jo men annars är släkten precis som alla andras skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar