onsdag 12 maj 2010

nittonhundranittioelvatolv

6 månader kvar idag.
6 månader kvar tills det inte längre är okej att smälla i dörrar och skrika av frustration.
6 månader kvar tills det inte längre är okej att inte ta tag i något. Inte bry sig.
6 månader kvar tills min första siffra slår om till en tvåa.
6 månader kvar tills jag får beträda systembolaget och faktiskt handla något. Själv.
6 månader kvar tills jag månste bestämt mig för vad fan jag ska göra med allt. Typ.

du sa att det var töntigt att ha åldersnojja. Att det var nördigt att tänka på framtiden. Att det var sjukt att oroa sig över livet innan man ens fyllt 20. Men du då? Du är inte bättre än mig och du har redan passerat. Vill inte ha det så. Inte jag, här är det ordning och reda. Som det var förut. Som det alltid varit och fortfarande är. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar