onsdag 19 maj 2010

McDramat & svt

Min arbetsgivare har varit i blåsväder de senaste dagarna. Jag har inte tillräckligt med belägg för alla mina argument om hur fruktansvärt patetiskt dethär är, men jag har en hel del personliga krav på allmänheten som jag inte anser följts hittills:

1. Det är inte synd om mig för att jag jobbar på mcdonalds. Jag trivs. Jag trivs till och med JÄVLIGT bra, hur mycket klagomur det än må vara här med jämna mellanrum så trivs jag med mitt arbete, mina kollegor och min arbetsplats. Ni bör alltså inte ödsla er kraft på att tycka synd om mig.
2. Jag får lön. Jag får lön för varje instämplad minut jag jobbar. Ni behöver alltså inte ge mig en tia och lägga kommentaren "hört att du inte får lön så tänkte..". Det är kränkande och onödigt (en cheese kastad i sjön)
3. Min roll som arbetsledare är ingenting negativt. Snarare tvärtom. Jag har utvecklats och lärt mig fruktansvärt mycket, inte minst om mig själv. Min uppgift som arbetsledare är inte heller/kommer aldrig bli att fiffla med medarbetarnas löner, skicka hem dem mot deras vilja eller straffa dem för att inte gå hem. Min uppgift är att leda ett team och det är det jag försöker göra.
4. Vad gäller maten handlar tidskorten om kvalitet på produkten. Och det klart vi inte serverar gammal mat, inte med flit, men det kan hända om det är mycket att göra och man är ouppmärksam MEN då talar inte inte 21 eller 40 minuter, utan kanske max 15. Det SVT glömmer nämna är att det inte är någon som helst matsäkerhetsrisk utan som sagt bara en fråga om kvalitet och vi strävar efter att ge alla helt ny mat så klart. Och det går bra om man ser till de hemliga gäst-besök vi haft. Inget fusk. Till skillnad från vanliga restauranger/cafeer/snabbmatshak har vi faktiskt klara regler angående produkterna endast för att de ska hålla hög kvalitet och för att vi ska kunna hålla koll på att vår mat är säker. Inget man kan säga om pizzerior eller stadens dyra restauranger... Därför behöver ni inte ropa "hoppas fan att den är färsk nu för din skull!" när ni beställer av mig i speakboxen, för jag kommer förmodligen flippa och vägra servera er.
5. Att märka om sallad finns ingen ursäkt till. Man ska inte göra det och man gör det inte heller. Jävligt onödigt. Det handlar bara om att lära sig uppskatta hur många som går åt på de 8 timmar de står sig, och sedan slänga om de blir gamla. Thats it.
6. McDonalds är världens största snabbmatskedja och den framgången är inte baserad på FUSK utan på utveckling och nytänkande. Riktmärken och klara mål så alla vet vad vi jobbar för. Helt enkelt jävligt välstrukturerat. Så SVT, var vänlig och hitta en ny hackkyckling tack. Tack tack!

2 kommentarer:

  1. Gött Jennie! Dels bra skrivet och dels gött att du ocksa orkar lagga tid och energi pa det har haha.

    SvaraRadera
  2. MmmmMmmm vet, men flippar. Kommentarer flera ggr per timme. PALLA!

    SvaraRadera