fredag 9 oktober 2009

"Jag vet inte vem du är men jag ser fram emot att träffa dig"

Konversationen mellan mig och min mor Gunnel P för någon dag sedan:

Gunnel: "Jennie, hur går det med killarna egentligen? Ska du inte skaffa dig en pojkvän snart?" (skulle skoja till det lite men vet att hon menade det)
Jennie: "Visst, vart hittar man en sån?" (sarkasmen flödar)
Gunnel: "Ja inte är det på McDonalds iallafall! höhö" (skulle skoja till det lite men vet att hon menade det)
Jennie: "...." (orkade inte ens lägga en kommentar där)
Gunnel: "Men vet du vad? Monika på jobbets son skjutsade hem oss från Mariestad häromdagen, OJ vilken svärmorsdröm! Så jag sa att jag har en jättetrevlig dotter som är singel, tycker du ska satsa! Han bor i Jönköping, men har hört att dom har en ganska bra sjuksköterskeutbildning där. Ska jag höra med Monika om hans nummer? Han tyckte du var jättesöt, visade kortet i plånboken från 9:an" (skulle skoja till det lite men vet att hon menade det)
Jennie: "NEJ" *världens längsta suck*
Jennie: "Skolkortet i nian det absolut värsta kortet som går att hitta på mig i nyktert tillstånd så svärmorsdrömmen spelade förmodligen bara med för att han ville få pengar från sin morsa. Eller nåt... Låt mig va"
Gunnel: "Jag skojade ju bara lite Jennie"

-.- en vacker dag flyttar jag hemifrån och då ska jag få ordning på mitt liv. En sak är dock klar - kommer ALDRIG bli såpass desperat så jag låter mamma fixa en blinddate.

3 kommentarer: