måndag 5 oktober 2009

whatever gets you through today

Stängde på donken igår. När vi trodde allt var över (dvs matchruschen) och folk börjar trilla av och bege sig av hemåt, DÅ kommer AIK. Busslass med fulla, odrägliga stockholmare - och där står jag lite halvtaggad i elfsborgströja och fejkleende (som försvann efter att jag hört "jobba då för helvete" någonstans snett bakifrån åt vänster)

Nej, jag hade inte panik. Men jag var redigt irriterad och kommentarerna om både mig och min fina ketchupprydda IFE-tröja (som jag vägrade ta av mig) haglade och det var mer än jag orkade med. Inte nog med det, det var utspild dricka och tomma ölburkar i hela restaurangen. Någon gick in bakom kassalinjen och någon kastade pommes på idioten mittemot - som kastade tillbaka. Ketchup-automaten var favoriten, där kunde man spruta ut ketchup över hela sina ben och hela golvet och sedan skrika till mig att jag ska torka upp det. Övervägde att börja kasta ut, men insåg att det hade varit att ta sig vatten över huvudet så gillade bara läget.

När det äntligen börjat lugna ner sig kommer en fram till mig och ser extremt förtjust ut:
"Vad ere för musik ni har på dethära ställeeeet?! De e ju AIK-MUSIK JUUUE!!!"
Jag fattar inet vad han snackar om och hakar upp mig lite på hans överdrivna dialekt, men vänder mig om och ser hur Robin (asnöjd) sitter inne på kontoret och göttar sig - då har han satt på någon antidjurgården-låt PÅ REPEAT i högtalarna och hela fylleförsamlingen faller in i allsång -.- tänker inte uttala mig.

Fin kväll, jag var hemma halv fyra i natt.

1 kommentar:

  1. Fyfaaan vad jag lider med er! Största nackdelen med ryavallen eller.

    SvaraRadera