torsdag 31 december 2009

År 2009 var året då..

.. Jag lärde mig hiva kaffe likt Bamse hivar sin dunderhonung
.. Jag föll för Facebook
.. Jag slog personligt rekord i fylla, tiotusen ggr om.
.. Jag skaffade en lover på Kreta
.. Jag skrev ett helt projektarbete som kom in i tid och till och med var godkänt. Väl godkänt.
.. Jag skaffade en blogg
.. Jag lärde mig hata barn, folk och skolan
.. Jag kom försent till en svenskalektion för att jag var full och vilse på normalm (08.30 en onsdag)
.. Jag fann massa nya vänner med både gott och ont inflytande
.. Jag faktiskt gjorde högskoleprovet (bör dock tilläggas att jag jämnade ut intelligensnivån genom att åka dirr efteråt till en erotisk dans-lektion drickande vin i trikåer)
.. Jag TOG STUDENTEN med hyffsade betyg och lite självförtroende
.. Jag spenderade väldigt mycket över 14 000 på "nöjen"
.. Jag var på min livs första (kanske sista..?) bal och det ösregnade
.. Jag kom försent till en latinlektion (femtielfte gången) och skyllde på att det var ett hål i mitt hus. Och det var sant.
.. Jag var på spontan roadtrip med låsta dörrar i sydsverige i gott sällskap med Åkerlund och använde personalkortet på 13 olika mcdonaldsrestauranger.
.. Jag såg The Killers <3 (..och alla andra underbara band på Hultsfred)
.. Jag gjorde dumheter på ett visst berg
.. Jag efterfestade sjukt med sjuka människor sjukt ofta.
.. Jag blev jagad av en traktor på Orust
.. Jag lärde mig hitta i Sjömarken
.. Jag jagat bort tjuvar (två ggr om)
.. Jag lärt mig alla priser på Donken utantill
.. Jag var i kontakt med polisen 3 ggr på två veckor
.. Jag vaknade utan att veta var jag var lite för många ggr.
.. Jag vaknade full utan att veta var jag var, med ett fett sugmärke på halsen och med sår över hela benen övertejpade med plåstertejp. Bör tilläggas att jag vaknade i detta tillstånd 5 timmar innan jag skulle infinna mig på en väldigt fin middagsbjudning.
.. Jag åkte på äventyr i Alanya. Återigen med Åker.
.. Jag vände på mitt dygn
.. Jag fann Lilla Bränneriet och Brännan fann mig
.. Jag lärde mig hur gött livet kunde vara utan skolan
.. Jag lärde mig hur sjukt livet kunde vara utan skolan
.. Jag hittade min nya kloke vän 118 100 att skicka dyra fyllesms till. (ex: va händer om man dricker en 5 år gammal julöl tro?")
.. Jag blev arbetsledare på Ryawallis
.. Jag snittade ett trägganbesök i veckan
.. Jag insåg allt det goda rosévin medför
.. Jag funderade på vad jag ska göra med mitt liv lite extra.
.. Jag skaffade ett nytt favoritord: Löneöl
.. Jag blev kär i Ullared-Morgan, Edward Cullen och killen med den söta flugan på Emmaus.
.. Jag insåg likheten mellan mig och Bridget Jones.. hoppas dock att jag får en snyggare och ännu rikare Darcy.
.. Jag för en gångs skull är riktigt riktigt nöjd med året som gått och det kan vara det längsta året i historien. Allt har hänt.

.. Jag förmodligen glömde nämna en jääävla massa. Eller? Tror jag ska göra en till och avslöja mina polares tabbar också. Hade vart kul (hatad for life)

3 kommentarer:

  1. hahaha kul att jag skriver en liknande lista en timme senare utan att ha en aning om din! Göttans. Men det har varit ett fint år.

    SvaraRadera
  2. hahah du är så go gumman ;)

    SvaraRadera