tisdag 15 december 2009

Sweet dreams

Står på jobbet och hänger i kassalinjen, är hur trött som helst. Då kommer plötsligt Basse och Robin ut från köket med en jättestor julklapp till mig. Blir jätteglad och sliter upp den mitt i kassalinjen så det flyger tomtepapper överallt.. hela golvet blir rött. När jag till slut får upp paketet så ligger det ett litet litet kort längst ner i paketet. Undrar vad det är och dom förklarar att jag ska sätta in det i min dator och trycka "enter".

Tar med kortet hem och sätter in det i datorn och det kommer upp en liten ruta "är du säker" - jag trycker enter och hela skärmen svajar till. Mctime ploppar upp och jag ser vad jag fått av mina kära kollegor: nämligen deras pass. Får panik, ringer åsa och hon svarar inte. Kollar mitt nya schema och jobbar dubbelpass hela december. Får något sorts hysteriskt utbrott, blir asförbannad. Tar på mig mina joggingskor och springer till sjömarken med brödspaden i högsta hugg..................

Och där till min stora förtvivlan vaknar jag.

1 kommentar: