torsdag 6 augusti 2009

Love Story.

Nu ska ni få höra om en snubbe som har fått till det i sommar:

För några veckor sedan när mitt liv fortfarande var en lek på rosor och min familj var på Orust ringde min telefon, tror för övrigt att jag precis vaknat på någon efterfest. Hursomhelst var det syrran som ringde å frågade om Skutte var kastrerad. Mitt svar var självklart nej, när skulle jag hunnit kastrera honom i smyg? Nej det är han inte.

Lisa berättar då att vår kaninvakt har släppt skutte bland andra kaniner, något som gjorde mig ytterst orolig eftersom han är socialt inkompetent och aldrig varit lös med andra kanin i hela sitt sexåriga liv. Jag var snabb att förklara att jag inte tänkte ta ansvar för någonting pojken hittar på på sitt "sommarbete" samt att jag inte visste hur mycke av förödelsen försäkringen täcker. Lisa la på med ett "ooobs" och sedan hörde jag inte mycket mer av det.

Skutte är nu blivande pappa till ev 5 kaninungar, vilket självfallet kommer att resultera i att jag kommer sitta här och känna mig som en ännu sämre matte än vad jag redan är. Hoppas dock att Skutte kommer lära sig någonting av detta och använder skydd nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar