onsdag 25 november 2009

Spring Ricco

Dagens: Pappa ska va duktig (fjäska) och städa här hemma. Ställer fram såpavatten i hallen, vet inte varför, och börjar dammsuga. Kommer sedan på att han måste ha räksallad till korv med bröd som han lagar åt oss och ska åka upp till Netto för att fixa detta. På väg ut snubblar han över skurhinken och välter ut ALLT vatten på golvet. Till sin stora förskräckelse ser han att hans gamla mystofflor (vägrar använda dom nya han fick i farsdagspresent..) står mitt i vattnet och hoppar ut för att hämta dessa och halkar självklart på såpan och sätter sig på rumpan. Fumlar runt och kommer upp, halkar igen. Jag står i dörröppningen till mitt rum och funderar på hur han ska lösa detta och hur långt jag ska låta det gå innan jag själv måste ingripa: bedömde att jag skulle fortsätta hålla mig passiv.

När pappa, aka bambi på hal is, äntligen tagit sig upp kollar han förbannat på mig:
"Vem i HELVETE har ställt skurvattnet där?!?"

Jag bröt ihop, så typiskt - att jag inte kunde se det komma?

1 kommentar: