onsdag 4 november 2009

Staten & kapitalet

Går upp kl 10.05 när jag börjar 11.00. Duschar, springer in på toan och gör mig i ordning, jättestressad som vanligt. Ser att klockar är 10.40 helt plötsligt, ännu mer stress eftersom bussen i stort sett går då. Springer med oknytna skor ut och missar bussen med redig marginal. Snyter skorna och halvjoggar till ettan. Eftersom jag var försenad i måndags är jag ganska så olycklig - vet ju hur gött med skäll man får vid sen ankomst.

Hursomhaver på väg till jobbet sitter jag och funderar ut vad jag ska ha för go bortförklaring och kommer på den brillianta idé att jag kan låtsas tro att jag börjar halv tolv istället. Förbereder mig på samtal vilken sekund som helst med en arg chef i andra ändan men ingenting. Funderar och drar slutsatsen att det fortfarande bara handlar om fem minuter. Går in på jobbet och spelar med på "halv tolv"-idén och låtsas vara påväg in för att hämta lite kaffe och en cheese, men det är ingen som reagerar på mina då 7-8 minuters försening. Går häpet tillbaka och kollar personaluppställningen - tro fan att jag börjar halv tolv!! Så jävla ägd av verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar