måndag 22 februari 2010

SJ

K A O S är bara förnamnet här i Stockholm idag. Jag hade bokat biljett hem med 13.07-tåget och när jag kom fram till Stockholm central stod det att tåget fortfarande skulle gå. MEN det stod även på skylten bredvid:
"Alla tåg mellan Stockholm-Göteborg är inställda. Ingen ersättningstrafik. Ny prognos 22.00"

Gick fram till infon och försökte knö mig fram till personalen. Efter många om och men fick jag tag på en tjej som hjälpte mig. Hon förklarade att det är is både på spåren och på tågens hjul som gör det omöjligt att köra. Det är reparatörer som står och värmer upp detta för hand och det kommer ta sin tid. Sedan är det tydligen någon olycka i mellansverige som stannar tågtrafiken helt och hållet mellan våra två största städer.

På frågan när hon tror att det kommer börja rulla på igen kunde hon inte svara, men hon berättade för mig att om jag vill vara på den säkra sidan ska jag satsa på att komma hem på onsdag. "För då borde det vara som vanligt annars blir det kaos. Fast det är det redan."

TACK SJ. Tack kylan. Tack allt.
Aja, som tur är kan jag vara hos Frida så ska inte klaga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar