söndag 20 september 2009

Alanya '09

Fin vecka, hänt sjukt mycket. Såpass mycket att ni får ta det med mig IRL istället för orkar inte skriva ut allt här :)

MEN kan ju alltid sammanfatta lite:
Bodde på Kleopatra Beach Hotell som ligger precis vid vattnet i Alanya. Hade All inclusive vilket betydde att vi fick dricka hur mycket öl vi ville hela veckan :D Den var dessutom sjukt god. Vi fick självklart äta och dricka hur mycket vi ville av allt annat med, men ölen var pricken över i:et. Dagarna tillbringade vi på stranden, kvällarna vid poolen förfestade med de andra ungdomarna på hotellet och nätterna i hamnen. Helt otroligt gött och kul och underbart och fest bara.
Veckans kommentarer:
"It's okay, she has the piggflue!"/Jennie till jobbig turk i baren. Tyckte han stötte för mycket på Frida.
"We have Jesus, you have Mohammed, but the jews they are still waiting!"/ Dyngrak Jenny diskuterar religion med religiös hotellpersonal.
"Blondies are not supposed to be on the beach!"/Kaxig turkbrud till oss när hon trodde vi sov.. tystnade fort efter att jag kastade mig upp och blängde sönder.
"Are you pregnant? Preeegnant?!"/incheckningsgubben i Antalya till Åkerlund under vilda gester med armarna över sin mage. Jenny nekade upprört och jag bröt ihop.
"Sorry but it's mörkt in the korridor here! Can you laga it?"/Svenskt par ~60 år i hissen till springpojke. Vänder sig sedan om till mig och Jenny och nickar "så var det ordnat!"

Veckans händelse: Utan tvekan när Åkerlund springer rakt in i garderoben efter att, full som stryk, ha missat svängen in till badrummet.

Svennegänget (L) (Hörde jag skål?) Vill tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar