söndag 6 september 2009

Det gäller att spår ur på rätt sätt, när man spårar ur


Okej, gårdagen:
Börjar med släktkalas här hemma, ganska händelselöst för att vara Pettersson-Johanssons. Uppdateringarna var iaf att farmor fått en ny asfrän hörapparat med diamanter på ("Det gäller att lyxa till vardagen lite") och att ingen fattat att jag faktiskt inte ska plugga i höst.

Satt i varje fall med släkten och drack vin och förstod att det gjorde inverkan när jag började fnissa av mammas svampplockar-äventyr ("Så kollar jag bakom granen och det är HELT FULLT MED KANTARELLER!")
Bestämde mig att det var dax för baronen att lämna huset så att säga. Tog bussen till Carlie på lite förfest, brukar ju vara trevligt. Gjorde en presetationsrunda och sedan var det full fart. Halva gänget stack till Göteborg, någon ville på privatfest och sedan var det bara jag kvar som var krogsugen - last man standing som vanligt.

Drog då hem till Emma och mötte upp Frida, Sofia och gänget. Hoppade runt där i någon timme innan vi drog till träggan. Återigen gick alla åt varsitt håll, men fick med mig Fridus till krogen iaf. Blev asarg på en tjej som försökte gå före i kön, sen kläcker hon att hon kommer från tranemo och då får jag för mig att vi är kusiner (jo jennie, för att alla i Tranemo är ju släkt med dig) När hon sedan säger att hon heter Pettersson blir jag helt lyrisk och får bara min teori bekräftad. Vi går såpass långt att vi hänger på balkongen och byter sedan nummer "så jag har någon att festa med i Tranemo" döda mig.

Hur som haver, efter några drinkar och annat gott hade jag det hur bra som helst, minglade runt med allt och inget. Perfekt med andra ord. När krogen slog igen portarna bar det av mot donken för fyllekäk och dom hade varken cheddar eller carlic -.- fick ta bearneise o__O ställde till med en scen bara för att.

Drog på efterfest hos Tim. Där fick tim och johannes för sig att våldta en elgitarr och därmed också våra öron. annars bra. Satt ett stort gäng och bara åt, undrar såhär i efterhand vad som var grejen med det? aja, fint. Drog ganska snart med befogad tinnitus och styrde skutan mot Fabian istället. Kommer dit och får smaka "olja"(sprit + sprite), tycker det är skitkul och drar sjukt dåliga skämt baserat på detta, allt i given efterfestanda. Har aldrig varit så trött i hela mitt liv och lyckas tydligen däcka på soffan framåt sex-sjutiden.

Vaknar, fortfarande full. Resten vet ni (inte, men orka skriva allt)
Kort och gott; bästa kvällen/natten/morgonen på länge, nu är det omställning Alanya nästa vecka :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar