söndag 20 september 2009

zu Hause

Nu är man hemma igen. Underbar vecka, verkligen bäst.
Resan hem gick bra för alla er som varit oroliga, slapp krångel.

För övrigt har mina päron gjort det igen. Stod vid rullbandet, fullt fokus på att fånga upp musse pigg-väskan när den planerat att dyka upp (hade sjklart redan väntat ett tag) när min pappa ringer:
- Hallå Jennie, hur har du haft det? Vi är på Liseberg nu så är inte hemma när du kommer.. Men har lagt ut en nyckel!
-mm.. var? (försöker konsentrera mig på alla svarta identiska väskor som rullar förbi)
- Okej lyssna! (lovar att han var dragen) När du står vid dörren och kollar åt vänster ser du trappan, gå däråt och sedan vänster igen så kommer du in bakom förrådet. Där står det massa krukor och i den tredje största krukan finns en mindre svart kruka. Om du lyfter på den svarta krukan ligger nyckeln under! Går inte att missa!
-Öööh, SERIÖST?! (tänkte på mammas fenomenala kruksamling på baksidan och ville bara dö)

Ansåg det lönlöst att tjaffsa emot och godtog situationen. När jag väl var hemma inser jag att pappa inte haft en tanke på att det kanske blir mörkt och att vi inte har placerat ut en lampa BAKOM förrådet. Letar, är arg, irriterad, kissenödig osv. Ringer honom igen och efter en kvart- tjugo minuter hittar jag nyckeln och går in. När jag kommit innanför dörren ringer mamma:
- Heeeeeeeej GUMMAN! Du, jag sitter här jämte pappa och kom på att jag la ut en nyckel under mattan till dig om du inte hittar den andra!
- *KLICK.*

Anledningen till att jag utlämnar pappas nyckelgömställe på min blogg är för att ni inte har en chans i helvetet att hitta nyckeln ändå, även om ni skulle haft karta. Känner mig lugn vill säga.

3 kommentarer:

  1. Ååååååh Jennie du är hemma! Gött som snus. Jobbar till 18 idag hör av dig efter det tycker jag!

    SvaraRadera
  2. välkommen hem!! Nu vet förresten alla hur man ska gå till väga om man vill göra inbrott hos er haha!!

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem!
    Jag säger då bara familjen Pettersson :) haha

    SvaraRadera