fredag 4 september 2009

Gick bra - behöver paus

randombild från lussefirande.. ovidkommande som vanligt.
Jag har hört det ryktas om att mitt liv inte alltid gör som jag säger, något jag självfallet blånekar med dagens händelseförlopp som underlag:
Somnar runt 04.00 efter att fått gå hem själv över sjöbo efter stängning, i ösregn.
Vaknar 10.30, går upp, sätter på kaffe så det bryggs under tiden jag duschar (McDonaldsskada nr. 82789437)
Gör mig i ordning och dricker kaffe samtidigt, även detta för att allt ska gå lite fortare..
Inser att eftersom det inte är någon hemma och jag är körkortslös måste jag cykla till jobbet. Och det ösregnar.

Humöret är fortfarande uppe (kaffe) och jag drar på mig ett regnställ för första gången på 10 år.
Sammanfattar: Det regnar. Jag är sen. Jag har regnbyxor på mig.

Nu kommer jag på att min cykel faktiskt är sönder och det är en kvart kvar tills jag börjar. Hoppar upp i god tro med motivering "hur svårt kan det va att cykla med bara en växel?" Såhär i efterhand kan jag konstatera att det kanske inte var någon höjdare ändå. Har aldrig cyklat så sakta i nerförsbacke.
Kommer till jobbet för sent, dyngsur och asirriterad. Ställs i kassan och ska merförsälja vår nya äckliga Summer supreme med ett leende..

Gick bra - behöver paus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar