tisdag 21 juli 2009

Camp Svininfluensa.

Mamma stod i dörren kl 10 idag med telefonen i ena handen och kaffe i den andra.
"Upp med dig Jennie, jag har vårdcentralen på linjen!" Tittar yrvaket upp och fattar ingenting men hör hur hon fortsätter i hallen:

"Jaa hejsan, jag har en 19åring här som varit på Hultsfred och hon är nu jättesjuk. Jag börjar känna lite oro för hennes kompis släktingar har fått svininfluensan och hon har alla symtom. Dessutom har hon ett väldigt socialt jobb så tror att hon behöver testas så att hon inte smittar någon... ja....ja...okej... aah..okej, nä hon kan ju stå på benen.. aah.. mm okej tack!"

"Dom testar inte längre utan du läggs in om du blir sämre Jennie, men han trodde inte de va någon fara, går mycke virus nu vettu!"

Kul att jag skämtade lite halft om att jag hade svininfluensan för ca 12 timmar sedan och morsan har redan hunnit kolla upp det. Värre är dock beskedet att dom "inte vet men så länge jag inte är sängliggande är det lugnt".. Tänk om jag är sängliggande då? Eller kanske borde va det? Åh.

(skulle toppa min redan äckligt händelserika misärsommar iofs..)

2 kommentarer: