lördag 25 juli 2009

Fuck you, I drive a VOLVO.

Underlig dag på jobbet idag.. Jobbade 15.00-01.30, det hinner hända ganska mycke under 10,5 h på min arbetsplats om man säger så.

Runt åttasnåret hade jag inte ätit annat än frukost och var helt övertygad om att om någon skulle ge mig mat skulle min magsäck explodera i chock. Då kommer självfallet fredagkvällens första idioter. Det var en gammal, rostig, halvpimpad bil med två killar och två tjejer i. En utav tjejerna beställde och en utav killarna betalade med kort. När jag gav ut maten ser ja hur alla sitter och försöker dölja sina skratt. När bilen åker ser ja att killen skrivit "gris :)" på kvittot. Ångrade att jag inte sett det tidigare och råkat hälla ut en mellan milkshake päron i bilfan, inte för att jag bryr mig utan för att dom va så äckligt töntiga och för att dom får äta och inte jag.

Får min hämd när de kommer en gång till i driven: De beställer två glassar i speakboxen så vet inte att de e dom förrän jag står där med glassarna redo och ska ta betalt. Iskall och kaxig donkenbrud som man är fräser jag lite överlägset:
"Jaha ni igen.. Nää hörrni, jag känner mig inte så sugen på att servera er längre så ni får vara så vänliga och köra vidare till Max." Stänger luckan i lugn och ro medan jag hör hur dom ropar utanför och släpper demonstrativt ner glassarna i soptunnan framför mig. Fan, dom får skylla sig själva.. dom kom olägligt helt enkelt.

Fick rast och såg ytterligare en idiot iklädd en "FUCK YOU, I drive a VOLVO"-tröja, dog av skratt och levde lycklig resten av mitt pass.

1 kommentar:

  1. Åh, den där "Fuck you, I drive a Volvo"-tröjan var inne på Willys också. Kul att vi har gemensamma bekanta! :D

    SvaraRadera