lördag 18 juli 2009

Ulysses


Utgången i torsdags va riktigt fin. Började med förfest hos Frida då jag hade något som kan liknas vid sagostund; berättade om alla sjuka saker som hänt mig hittills i sommar.. tog ett tag som ni kanske förstår. Drack vin och hade det hur bra som helst <3>

Begav oss mot krogis. Jag försökte stå på mig angående träggan, men föll på mållinjen. Men tur va väl det för hade visst vart öken ändå. ^^ Swing blev det och hade riktigt trevligt trots att jag spenderade mestadels av tiden i "rökrutan". Lite efterfest på en kulle utanför Peter med gitarr och en salongsberusad tant som visade sig vara Peters frisör. Satt och sjöng och argumenterade mot att Peter skulle söka till Idol typ. Rökte, ringde Rikard, pratade med någon vid namn Greger, brände mig inte på brännässlor trots klockren terräng etc.

Fredagen blinkar baksmälla. Gick till jobbet med båbben för att fixa bakismat, tog oss uppemot en timme med hans brutna fot och mina sjukt jobbiga skoskav (gick barfota). Det va varmt och jobbigt och jävligt men värt en QP ^^ Satt sorgligt nog på jobbet och hängde med alla andra som inte jobbade tills Peter slutat. Hade inget bättre för mig förrän Anja slutat jobbet så åkte med Peter, Robin och Carlie hem till Robin och bakade tårta. Eftersom vi än inte lever i ett jämställt samhälle (trots att många verkar tro det) så va det jag som fick fixa tårtan.. aja fick kaffe så gick med på det.

Anja kom och hämtade mig i Sjömarken och vi åkte hit och hade lite filmmys. Tjötade och hade oss. De va fint det med, längesen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar