torsdag 2 juli 2009

Feel Good Inc.

Städade huset idag, eller torkade kanske man ska säga. Mamma har delat ut uppgifterna broderligt mellan mig, semesterpappa å syster och självklart åkte jag på att moppa eftersom jag inte va hemma när de andra förhandlade. Fubbigt.

Efter att ha gjort mitt var det dax att jobba. Stod och väntade på bussen (som va sen, no shit) när det stannade en man på runt 40 bast vid busshållplatsen.

"Hej, har du bråttom? Jag åkte nämligen precis förbi bussen och den har gått sönder så det kommer dröja innan de satt in en extrabuss. Vill du ha skjuts in till stan?"
"...eeeh..va?"
"Hopp in vetja, det ser ut som att du har en tid att passa!"

Jag stod och övervägde att hoppa in i samma bil som främlingen eftersom jag faktiskt skulle till jobbet och skulle börja inom 40 min. Då kommer bussen. Blir helt kall, smäller igen bildörren det hårdaste jag kan och skriker nått i stil med dra åt helvete. Fifan, kunde gått sjukt illa och jag va så äckligt nära att åka med. Har lärt mig något idag och kommer nog aldrig överväga lift igen, någonsin.

Sprang in på jobbet, uppprörd som fan, och berättade om hur jag nästan blev våldtagen. Fattar inte varför sånhär skit ALLTID händer mig?!

2 kommentarer: