tisdag 7 juli 2009

Midsommarnattsdröm

Sjuuuuuuk natt. första gången jag var helt ensam en hel natt i mitt hus (det är också sjukt iofs..) men brukar gilla att ha någon som sover här om familjen är borta. Men nu var det inte det.

Vaknade kl 2 av att det står en bil utanför med motorn igång. Tror det är tidningsbudet, men det är något som inte stämmer och jag går upp och kollar. Då sitter det en kille som är på väg ut ur bilen och han tittar upp utmed sidan på mitt hus. Jag får panik för fattar att det är någon där. Då hör jag steg på baksidan på altangolvet. Flippar och slänger mig ut och tänder i taket i köket och över matsalsbordet utan att de kan se mig och springer sedan fram till fönstret igen. Då ser jag att två killar hoppar in i bilen och den rivstartar iväg och försvinner. Baaaaah, helt sjukt.

Ringde polisen och tror dom tog ett varv runt området sen. Det äckliga med dethär är att jag passar fyra grannhus med så vilket annat hus de gett sig in i hade jag förmodligen inte märkt förrän det vart för sent.. Fyfan, vill inte tänka på hur illa det kunde gått. Nu ska jag ut och larma fyra hus, brb.

1 kommentar: