torsdag 14 maj 2009

fysiskt sjuk.

Tror inte att jobba igår hör till mina smartaste ideer, märks rätt tydligt såhär i efterhand. Jag kurerade mig flitigt och sedan bar det av till jobbet, som gick rätt bra faktiskt. Mådde lite illa och var lite snurrig till en början men sen så fick man fart.

Hade en helt galen gammal gubbe från Värmland i Driven, har nog aldrig skrattat så mycke men ändå vart så rädd för en kund förut, men nångång måste va den första. hursomhelst fattade han inte systemet:
"Hemma i Värmland där har vi Max och där är det aldrig några problem." (jag sneglar mot MAx på andra sidan parkeringsplatsen)"Där får man alltid vad man vill ha och man vet vad som är i och det är SVENSKT! Här därimot har ni massa konstiga system där man ska köra runt runt och man vet inte vad man får att äta, om man får nått. Jävla amerikaner! Vad är de i hamburgarna då?!"
Jag typ räknar upp hamburgarna å frågar vilken han brukar köpa på max så ja kunde säga vår motsvarighet. Då tänker han en stund å sen bara: "Nej NEJ dethär resonemanget köper inte ja!! Ge mig en MCDubbel!"
"BigMac?"
"Nej!!! McDubbel, hur svårt är det egentligen för dig tjejen? Ge mig stripps och cola med, men det måste vara Pepsi-cola!"
"vi har tyvärr bara coca cola.."
"Men vafan? Jaha, har ni vatten då?! Ja ska aldrig mer äta här det ska du ha klart för dig!"
Ja säger priset och han letar igenom hela plånboken två-tre gånger å hittar inte pengar, då ser ja att det ligger massa sedlar i passagerarsätet och säger det lite försiktigt..
"Du unga fröken! Jag är 70 bast så ja har nog pengar att köpa dig en pojkvän om det skulle behövas så lägg dig inte i det!"

Tror inte jag behöver säga hur otroligt många bilar ja hade efter honom på kö, fifan. Sen hade han visst skällt ut peter för att han hade stått med mask, hahah. Det roliga med dethär är att han kommer tillbaka en timme senare och köper exakt samma meny. återigen kör han fel i driven, återigen skäller han på peter (som fick ta honom för ja orkade inte) och återigen berättade han hur mycke bättre Max är.. Aja, underhållning på jobbet iallafall.

Nu sitter ja hemma, ännu sjukare än igår och med ännu högre feber.. smällar man får ta. ser att jag skulle ha muntligt i spanska om typ nån timme och redovisning i svenska just nu, jahapp.. :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar