söndag 24 maj 2009

Glittrar

Happ, kom just hem från firandet av Fatima 19 år. Trevlig tillställning, hade från början bestämt mig för att hålla mig borta från allt alkoholhaltigt och det gick brao. Va inte sugen på krogen till skillnad från mitt sällskap som styrde kosan mot swing. Måste dock erkänna att Lindas träggan-sug smittade av sig lite men stod på mig, man klarar sig utan party en helg lite då och då..(nästa helg då JÄÄÄVLAR, lööön=syns i dimman!!!) Det roliga med dethär är att Linda va den sugne å hon börjar 9.00 imån, själv pallar man inte gå ut för att man börjar 12.. där har ni the difference om man säger så. Lathet? Opepp? Trött? Drägg 24-7 i vanliga fall så skyller på det.

Det fina(?) i att hålla sig på rätt sida häcken är att man får en helt annan syn på nattlivet. Ja å Wrood satt å hånade allt å alla som kom vinglande i för lite kläder å för mycke smink samtidigt som vi själva satt å käka donk 23.30, inte helt ok kanske. Även kul att se den yngre generationen som skulle hem vid samma tid som oss, OM vi höjde medelåldern på busstorget och OM vi kände igen oss (..tänk 2006). Det var framförallt ett gäng på fyra tjejer som stod som en stor pelare mitt på södra och stöttade sig mot varann, snea och sexton, förmodligen med en vodkabas. Inget man längtar tillbaka till i varje fall.

Det var då, nu är nu och det är bara att gilla läget. Bör tilläggas att jag idag fick reda på att det inte alltid är lätt att vara 19 heller av min kloka arbetsledare Åsa.. No shit?

2 kommentarer:

  1. hahah du den tiden minns ja, som sagt sitter ju o kollar gamla bilder oh my ..

    tkr oxå du kan ta bort mit "citat" el va man säger i några inlägg längre ner inte okej -.-


    hör i veckan gumman lång promenix me massa tjöt yepp bestämt <3

    SvaraRadera
  2. inte lätt att vara Åsa heller anatar jag.
    eller i varje gall inte så intressant att vara Åsa.
    När ens enda fritidsintresse är att jobba övertid.

    SvaraRadera