söndag 24 maj 2009

Smart drag Mr Christer

Söndagar är något alldeles speciellt på jobbet. Det är då alla medarbetare kommer lite halvbakis och berättar om helgens bravader och det är då kunderna börjar ramla in för bakismat runt tolv-ettsnåret. Det är även då alla som på något sätt fått ta den större bakissmällen får standarduppgifter såsomm städning, putsning, moppning, skrubbning osv. ALLA hade tydligen vart ute igår förutom jennie p och trotts det fick ja göra ALLA bakisuppdrag :O wtf, vrf sätter dom mig på att rengöra ugnen som av reflex? INTE okej.

Kom hem från jobbet och gick på långpromenad med ida, gick JÄTTELÅNGT (som man brukar när man går "långpromenad"). Prata om livet i två timmar och kom ingen vart som vanligt -.- bah. Kan ju trösta mig med att ja har ett jobb och det är inte fy skam, har även ett mål (? hahah naa, men låter ju bra såhär i vuxensammanhang) och jag vet vad jag vill bli. Känns som att ja går en klockren framtid till mötes..

Btw farmor ringde mig innan från hennes nya mobil som hon fått på tre. Den gamla "hade gått sönder", yeah right (hon tyckte "grön lur"-knappen va för liten så när hon skulle svara tryckte hon telefonen mot nått spetsigt -.-). De va dock inte det som va nyheten utan det var att hon idag, söndag 24/5, tränade för första gången på 78 år. Den NI! Och det är inte vartsom heller utan på friskis -.- (Kul, nu har ja faktiskt anledning till att INTE träna ><) Hon hade iaf fått tag på nån instruktör med, nån stackars kille som fått visa runt henne.. Hundratals frågor dyker upp i mitt huvud typ:
  • Vad hade hon på sig? Min farmor har inte haft nått annat än hellång kjol sen ja föddes..
  • Vad sa hon till denhär killen som va "i min ålder" (alla under 35 e tydligen i min ålder)
  • Hur kom hon UPP till gymmet? Finns det hiss??
  • Vad har hon tänkt träna upp? Armarna? Benen? Magen? LOOOVAR att hon bara är ute efter "David Beckham-look a likes" nu igen. Stackars farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar