fredag 15 maj 2009

Hoppsan Kerstin.


dag 3 av huvudvärk å knepig kroppstemperatur. Visade sig imorses när mamma kom in med tempen att ja hade 39 fortfarande.. Så hon typ vägrade låta mig gå till skolan å ja va vell inte speciellt svårövertalad kanske. Hursomhelst, enda anledningen till att febern hade försvunit igårkväll va visst att ja hade knaprat ipren hela gårdagen..hoppsan! Brukar faktiskt nynna iprenlåten innan ja stoppar i mig det för att veta att det hjälper, men missade "febernedsättande" så trodde ja va frisk.

Hupp hupp synd å missa nationella, ja va ju såå förberedd å allt.. bamsesynd faktiskt.

Har suttit och pluggat lite (!) nu på förmiddan och kom på att man kanske kan koppla in min dator i hemmabioanläggningen, skulle ju va kul att kunna döna lite.. Tänker då framförallt på studenten när klassen ska va här. Iaf, jag fick för mig att ja skulle lösa detta helt och hållet själv för tror fortfarande att ja i grund och botten är tekniskt (jag är nog tyvärr den enda som fortfarande håller hoppet uppe). började dra ut alla kablar som satt i tv, dvd och boxen å prova på datorn. När någon passade så provade ja sätta på musik å inget hände! :o prova igen å igen men de sket sig. Ringde pappa för kände att ja kanske hade strulat till det lite nu, framförallt med tanke på att ja glömt vilken sladd som skulle sitta var.. det roliga med det här är att pappa verkligen ropar "RÖR INGET; JA KOMMER!!" å så är han här nu >< hahaha. Ja har fått lova 3-4 ggr att aldrig ens komma på tanken att pilla på hemmabioanläggningen igen, någonsin. Jag är typ Sjöbos populäraste dotter just nu, den ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar