tisdag 19 maj 2009

tjuvlyssnat.se

Två killar och en tjej ~25 sitter och dricker öl på uteserveringen en kväll.
Kille 1: Hörrni, jag har börjat springa!
Kille 2: Vadå? Till bussen?
Kille 1: Nej nej, jag har börjat motionera.
Tjejen: Men det är ju jättebra för dig!
Kille 2 (skeptiskt): Men… varför började du med det?
Kille 1: Jo… (Han tänder en cigg)… mitt internet dog igår.


Fem killar ~20 står i kön på McDonalds.
Kille 1: Jag är så jävla smal! Finns fan inget fett på min kropp.
Kille 2: Jo, lite fett har du väl?
Kille 1: Ja, okej då. Kanske 5% fett och 95% muskler.
Det är tyst i någon minut.
Kille 3: Men… 95% och 5% blir ju 100%? Dina organ då?


En kvinna ~50, med en kort kjol och Svenska Kyrkan-jacka, samt en tjej ~18 står i kön. Tjejen har händerna fulla med varor och hostar utan hålla för munnen.
Kvinnan: Om man ska hosta ska man hålla för munnen.
Tjejen höjer chockat på ögonbrynen. Hon går fram för att betala och vänder sig sedan till kvinnan.
Tjejen: Om man jobbar för Svenska Kyrkan ska man ha en kjol som går över knäna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar