söndag 14 juni 2009

Igår var det dax för utgång. Igen. Samlade delar av donken-ligan för lite förfest hemma hos Carlie. trevligt som vanligt. Ja och Linda gjorde vad vi kunde för att få på lite parken och när vi äntligen lyckats koppla upp youtube kunde vi inte samsas om låt så de sket sig.. Aja ovidkommande.

Kvällen präglades av sjukt misslyckade nioåringar: en med komplex, en med ADHD och en med taskig attityd. Helt galet. Hörde konstiga ljud utifrån så gick ner för trappan för att kolla läget, då ser jag hur Carlie kommer rusande upp och skriker "spring", efter sig har han en tjej på nio bast med ett halft träd i händerna som verkligen ser förbannad ut (tänk arg teknad kamphund typ, dubbla sedan argheten så har ni denhär bruden). Hon skriker och slår med denna gigantiska gren efter Carlie så springer med upp och låser dörren >< hahaha. Vad som hänt var att ungarna hade kastat Carlies öl mellan sig och ville sedan öppna den, ingen jättebra idé kanske med tanke på att den var redigt skakad så Carlie hade tatt den ifrån henne och det var då helvetet brytit ut. Kul. Goa grannar.

När vi sedan vågar oss ut lite senare är allt frid och fröjd igen och barnen leker på gräsmattan när en utav dom helt plötsligt bryter ihop i nån sorts utseendefixerad kris. Hon tycker typ hon är fulast i hela världen å linda försöker trösta henne så de går iväg lite. Då kommer de andra två till mig dirr och börjar snacka skit om den tredje. What?!

Fick höra både det ena och det andra och kände igen mig själv äckligt mycke, problemet är att när jag hade sinnestämning på denhär nivån va ja minst 13-14 år. INTE 9. Kände att jag fått nog när båda två kom på att de hade haft hund/katt/marsvin/fisk/hamster som dött när dom va typ 5 å började lipa som as å torkade sitt snor på min tröja. Finito. Gick upp. Dom gick efter. Dom sa att om de fick varsitt glas vatten skulle de gå hem igen så gav dom hur mycke vatten de ville ha å sen blev det lugn å ro. Tack gode värld.

Annars va det en bra kväll. Lite för mycket av det goda förmodar jag, blev lite snurre sprätt där framåt ett men annars så. Blev efterfest med, kommer dock inte ihåg vad som hände där eller vad som diskuterades. Men men, fin kväll.
Skaffa aldrig barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar