söndag 7 juni 2009

Trubaduren

Kollar the hills och käkar pastasallad, kikar på regnet utanför och lyssnar lite pop. Vakna nyss (ca 14.30..) och är ensam hemma, gillar läget men kommer inte spec långt. Stannar här lite till och hoppas att mamma kan sätta på kaffe när hon kommer hem så jag orkar jobba kvällen.

Gårdagen blev sjukt spontant party. Ja å Båbb slutade 21 och bestämde oss för att kolla match och dricka öl i Carlies då tomma lägenhet. Linda backar aldrig en sådann tillställning och hakade på hon med. Matchen va vell inte jätteintressant, gick ju misär. Men Robin höll vell ett öga på tvn hela tiden, antagligen för att det tatt honom 15 min att reda ut hur man sätter på den.

Efter lite tjöt och några blonda missar från min sida begav vi oss mot träggan. Ja och Linda va hungriga så Robin sprang in på donken och dressade varsin chickenwrap åt oss. Under tiden underhöll jag mig själv med att skejta på lastpallar, väldigt uppskattat av kvällspersonalen.

Väl på träggan slog vi personbästa i sen ankomst (00.30?) men fick tillräckligt ändå tror jag. Planen sen var en överaskningsefterfest åt Carlie när han slutat jobba runt tre, men skulle bara stanna till hos Tim först. Slutade dock i sjukt rolig å lite halvgalen efterferra där ist. Tror nog vi va en 15-20 pers där till en början, men de avtog succesivt. Jag var helt inställd på att dygna, det var typ för sent för att somna.. Men när alla utom jag och linda tog 06.10-bussen hem, kändes det som att det var dax för lite sömn (va iofs sugen på att kolla soluppgång..). Sov två timmar och tog sedan 20 i 9-bussen hem, som ni förstår är bakfyllemisär ett faktum nu valdagen till ära.

Det enda jag inte förstår när jag sitter här och reder ut dimman: Hur i hela friden fick vi tag på Jocke?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar